Meer service, minder moeite
Een online klantportaal waar jouw klanten alles zelf kunnen regelen is onmisbaar voor groothandels en detailhandels.
Meer service, minder moeite

Mijn account / klantportaal

Consumenten en zakelijke klanten willen graag zelf dingen regelen. Met het Logic4 webshop platform kan dat. Onder ‘Mijn account’ kunnen jouw webshopklanten onder andere hun profiel wijzigen, verlanglijstje bekijken, bestellingen en facturen inzien en nog veel meer. Je hebt geen aparte software of plugin meer nodig om een klantportaal te maken; deze functies zijn volledig geïntegreerd in Logic4 Webshop & Bedrijfssoftware.

Self-service klantportaal

Een self-service customer portal bespaart je veel tijd. Er wordt niet meer voor iedere vraag gebeld of gemaild met de klantenservice. De antwoorden op de meest voorkomende vragen staan gewoon online. Veilig achter een afgeschermd inloggedeelte. Extra service zonder extra inspanning! In consumentenshops is een klantportaal al niet meer weg te denken. En ook de B2B sector is aan een enorme opmars bezig. Hier wordt het klantportaal ook wel dealer portal of bestelportaal genoemd.

Persoonlijke demo >

Logic4 ‘Mijn account’ functies in het kort

  • Klanten kunnen zelf gegevens inzien en wijzigen
  • Altijd en overal inzicht in orders, facturen en retouren
  • B2C functies zoals verlanglijstje en spaarpunten
  • B2B functies zoals offertes, autorisatie en bestellijsten
  • Volledig geïntegreerd met andere webshop & ERP functies

Andere Webshop software functies

Account aanmaken en wijzigen

Je bespaart een hoop administratietijd doordat bezoekers zelf hun account aanmaken via de webshop. Natuurlijk is het ook mogelijk om vanuit de backoffice een account voor een persoon of bedrijf aan te maken. Handig als je niet al je klanten ineens wil overzetten van bestellen op de traditionele manier naar online bestellen. Natuurlijk kan de klant zelf zijn afleveradres(sen) en factuuradres(sen) toevoegen en beheren. Bij zijn volgende bestelling kiest hij gemakkelijk uit één van de opgeslagen adressen, zodat het bestelproces soepel verloopt.

Orders en facturen inzien

‘Wat is de status van mijn bestelling?’ is één van de meest gestelde vragen aan klantenservices. In het klantportaal van jouw Logic4 webshop ziet jouw klant al zijn orders op een rij staan, inclusief alle details zoals ordernummer, besteldatum, bedrag, status en verwachte leverdatum. Ook kan hij door middel van de handige filters zijn orders en facturen doorzoeken. Het voordeel? De hele bestelhistorie staat overzichtelijk bij elkaar. Zowel jouw klanten als jouw medewerkers hoeven nooit meer urenlang naar een specifieke order te zoeken.

“De orderhistorie is gemakkelijk terug te vinden, zowel in de backoffice als in het klantportaal. Niemand is meer onnodig tijd kwijt om dingen terug te zoeken.”

Dave Kroezen, eigenaar ESKA Filters

Verlanglijst en spaarpunten

Consumenten hebben over het algemeen keuze uit zoveel aanbieders, dat het slim is om ze iets extra’s te bieden. Een loyaliteitsprogramma, in de vorm van spaarpunten die in te wisselen zijn voor cadeaus, is daar een bekende vorm van. Met iedere bestelling spaart de klant punten, die hij natuurlijk kan terugvinden in zijn account. Ook het opslaan van favoriete producten in een verlanglijst helpt om klanten bij je terug te laten keren. Zo hoeft hij niet steeds opnieuw te zoeken naar artikelen, maar ziet hij zijn wensen in één handig overzicht.

Retouren aanmelden

Naar schatting heeft 70% van de webshops te maken met retourzendingen. Dit hoeft echter geen grote last te zijn. Heeft de klant een positieve retourervaring, dan is de kans dat hij bij je terugkomt alleen maar groter. Retourneren gemakkelijk maken speelt hierin een belangrijke rol. Via ‘Mijn account’ klikt de klant op de order die hij (deels) wil terugsturen, selecteert de betreffende producten, de reden van retour en welke vervolgstap hij wenst. De melding komt automatisch binnen in de backoffice, waardoor jouw medewerkers de retourzending makkelijk en snel kunnen verwerken.

B2B: Autorisatie en budgetten beheren

Lever je voornamelijk aan zakelijke klanten? Dan zijn er waarschijnlijk meerdere gebruikers die bestellingen mogen plaatsen voor één bedrijf. Maar niet iedereen heeft het recht om onbeperkt te bestellen. Een functie van Logic4 webshops specifiek voor B2B klanten is het beheren van rollen en rechten voor zakelijke gebruikers. Denk aan het recht om (geen, sommige of alle) orders en facturen in te zien, adressen aan te passen, of tot een bepaald maximumbedrag te bestellen.

B2B: Assortimenten en bestellijsten

Niet iedere zakelijke klant hoeft jouw gehele assortiment te zien, zeker als je tienduizenden artikelen hebt. Via ‘Mijn account’ kunnen gebruikers gemakkelijk doorklikken naar de assortimenten of bestellijsten die specifiek voor hun bedrijf gelden. Ook eventuele prijsafspraken zijn hierin automatisch verwerkt vanuit de backoffice.

Whitepaper 15 must-haves voor groothandel webshops

Meer tips voor een succesvolle zakelijke webshop? In deze gratis whitepaper lees je 4 verschillen tussen B2B en B2C klanten en welke 15 factoren onmisbaar zijn voor jouw B2B bestelportaal.

Ontvang whitepaper >
Maak kennis met Logic4 business software & e-commerce

Deze functionaliteit is een onderdeel van de complete bedrijfssoftware (ERP) & webshop oplossing van Logic4. Van klantbeheer tot orderverwerking en van webshop tot financiën – deze cloud-based software heeft het allemaal. Dat betekent dat je nooit meer gegevens dubbel in hoeft te voeren en na een wijziging nooit meer hoeft te wachten tot alle systemen zijn bijgewerkt. Met dit alles-in-één pakket voor groothandel en retail is jouw bedrijf klaar voor de toekomst!

Meer service, minder moeite

Bespaar jezelf veel tijd en geld met een online klantportaal geïntegreerd in je website. Ben je nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? We laten je graag meer zien van onze alles-in-één software tijdens een persoonlijke demo.

Zoek door onze site