Totale ontzorging
Professionele begeleiding vanaf de eerste inrichting tot oplevering.
Totale ontzorging

Onboarding

Nieuwe bedrijfssoftware kiest u niet zomaar. Zeker als u wilt overstappen van uw huidige systeem en belangrijke data wilt behouden. Daarom volgen we bij Logic4 een projectmatige aanpak, waarin we vooraf alle afspraken op papier zetten en we u zowel technisch als functioneel ondersteunen bij de implementatie van uw nieuwe systeem.

Andere Ondersteuning functies

Stap 1: Kick-off bijeenkomst

Tijdens de kick-off meeting, bij ons op kantoor in Enschede, loopt de aan uw project gekoppelde consultant samen met een aantal direct betrokken collega’s uw project met u door. Uw wensen met betrekking tot de inrichting van de software worden verder afgestemd en gezamenlijk bepalen we hoe de afgenomen ondersteuningsdagen ingezet worden. Ook leggen we de data vast waarop de consultant bij u op locatie zal zijn voor de ondersteuning. Onderdeel van de ondersteuningsdagen zal een stuk datamigratie zijn, hetgeen de consultant bij u op locatie uit zal voeren. Het is belangrijk dat u op dat moment de data in het juiste formaat gereed heeft, om de dag zo efficiënt mogelijk in te kunnen zetten. Tijdens de kick-off bijeenkomst worden ook wat praktische zaken afgestemd, zoals het aanvragen van een iDeal account. De consultant werkt hiervoor met een vaste checklist.

Stap 2: Inrichting systeem

Op het door u gekozen moment, welke u heeft aangegeven op de laatste pagina van de getekende overeenkomst, wordt de software en webshop volgens het gekozen pakket aangemaakt, opgestart en geconfigureerd. U ontvangt op dat moment de inloggegevens van het admin account voor de software en de tijdelijke, interne URL naar de webshop(s). Deze gegevens worden per e-mail aan u overgedragen.

Stap 3: Lisa ontwikkelplatform

Samen met de inloggegevens voor de software, ontvangt u inloggegevens voor Lisa. Lisa is ons crowdfunding ontwikkelplatform. Als Logic4 klant kunt u hier functionele wensen indienen en samen met andere klanten hierop investeren. Uw consultant boekt ook de afgenomen uren voor het personaliseren van de webshop en optioneel maatwerk in deze portal. De personalisatie van uw webshop en maatwerk worden direct als eerste (privé) wens ingevoerd. Ook krijgt u van ons nog een aantal implementatie Lisa uren cadeau, deze kunt u tijdens of na de implementatiefase inzetten om extra functionaliteit (indien mogelijk) te laten ontwikkelen.

Stap 4: Ontwerp webshop

Eén van onze designers die is aangeschoven bij de kick-off bijeenkomst, stemt uw designwensen voor de afgenomen webshop(s) af. Op basis hiervan maakt hij een designvoorstel, welke hij daarna met u bespreekt. Nadat het design van de webshop(s), al dan niet met wat aanpassingen, goedgekeurd is, wordt dit omgezet naar een werkende schil op de interne URL van de shop. Als u al artikelen in het systeem gezet heeft, kunt u live meekijken en de personalisatie van uw eigen shop zien ontstaan. U kunt direct al artikelen aanmaken en testorders plaatsen.

Stap 5: Consultancy en training

Vrij vlot zal er gestart worden met de import van uw gegevens. Ook zal de consultant u aan de hand nemen tijdens de inrichting van de software en de diverse keuzes die u hierin kunt maken toelichten. Belangrijk is om voldoende tijd over te houden voor de training en ondersteuning tijdens ‘de grote dag’ van livegang. De inschatting van het aantal benodigde ondersteuningsdagen is gebaseerd op een gemiddelde implementatie, waarbij u als klant zelf ook zeer actief deelneemt in het proces. Het is geen probleem om tijdens de implementatie hiervan af te wijken, echter is het dan verstandig om een aantal extra ondersteuningsdagen af te nemen.

Stap 6: Ondersteuning bij livegang

Op een door u gewenst moment gaat u volledig werken met Logic4 software. Voor de omzetting van de webshop is het enkel van belang om de juiste instellingen in uw domeinnaam in te voeren. Wel adviseren we altijd om dit in nauwe samenspraak met uw consultant te doen. De eerste weken na livegang zult u nog vele vragen hebben, daar is ons team op voorbereid. Vaak is het ook verstandig om een aantal weken na livegang nog een extra ondersteuningsdag in te plannen, om de laatste zaken te finetunen.

Stap 7: Nazorg en optimalisatie

Werkt u al een tijdje met Logic4 software en heeft u behoefte aan een opfrismoment? Zijn er nieuwe medewerkers, extra processen, of andere inzichten dan tijdens de initiële implementatie? Weet u niet precies welke nieuwe functionaliteit er is toegevoegd, of hoe u deze kunt gebruiken? Of kan uw webshop wel een keer een moderniseringsslag gebruiken? Dan is het tijd voor een optimalisatiedag. De tijd, locatie en inhoud stemt u samen met uw consultant af.

Maak kennis met Logic4 business software & e-commerce

Deze functionaliteit is een onderdeel van de complete ERP & Webshop oplossing van Logic4. Van klantenbeheer tot orderverwerking en van webshop tot financiën – deze cloud-based software heeft het allemaal. Dat betekent dat u nooit meer gegevens dubbel in hoeft te voeren en na een wijziging nooit meer hoeft te wachten tot uw systemen zijn bijgewerkt. U kiest het pakket dat bij u past en bent klaar voor de toekomst!

Meer weten over onze implementatie en training?

Heeft u vragen over de mogelijkheden voor implementatie, ontwerp of training van Logic4? Vertel waarmee we u kunnen helpen en we beantwoorden uw vragen zo snel mogelijk.

Zoek door onze site