Geen koppelingen,
geen gezeur
Alle processen binnen jouw bedrijf verzameld in één pakket. Veel makkelijker en efficiënter!
Geen koppelingen, <br>
geen gezeur

De 10 beste voordelen van alles in één systeem

Herkenbaar voor veel groothandel en retail ondernemers is het beeld van allerlei losse eilandjes; voorraad, artikelinformatie, boekhouding, webshop, ordermanagement, CRM, kassa, logistiek en ga zo maar door. Je hebt voor ieder onderdeel een apart systeem. Die moeten met elkaar kunnen praten. Daarom is alles aan elkaar geknoopt met koppelingen. En krijg je te maken met synchronisatietijd, cijfers die niet overeenkomen, handmatige updates en ander gedoe. Bij Logic4 zijn we hier natuurlijk geen fan van. Wij weten dat dit beter en makkelijker kan! Daarom is de Logic4 Commerce Suite gebouwd met de voordelen van alles in één systeem.

Wat houdt alles in één systeem in?

‘Alles’ is een breed begrip. Veel leveranciers prijzen hun product aan als een ‘alles-in-één’ oplossing. Hiermee kan een webshop met backoffice-functionaliteit bedoeld worden. Of bedrijfssoftware met mogelijkheid voor een online catalogus. In de praktijk blijkt vaak dat één van de twee onderdelen (webshop of backoffice) lang niet alle functionaliteit bevat die een middelgrote tot grote handelsonderneming verwacht van een softwarepakket. Let hier dus goed op bij het kiezen.

Stel je het volgende voor: Een van jouw medewerkers voegt een nieuw product toe en koppelt er een introductieaanbieding aan. Binnen no time staat het online en in het kassasysteem. Bestellingen vanuit de webshop komen direct binnen bij de orderverwerking. Met een paar klikken kunnen de orderpickers in het magazijn ermee aan de slag en is de voorraad automatisch bijgewerkt. In hetzelfde systeem wordt door de verantwoordelijke collega’s de ritplanning gemaakt, de factuur verzonden en een nieuwe inkooporder geplaatst. Zonder dat ze op elkaar of op synchronisatie van data moeten wachten. Zo kan het dus ook!

Voordelen van alles in één

10 voordelen van alles in één systeem
Klik op de afbeelding om te vergroten

  • Centraal systeem voor alle medewerkers, processen en werkzaamheden;
  • Alle onderdelen werken vanuit dezelfde database, zonder koppelingen;
  • Wijzigingen hoeven maar op één plek doorgevoerd te worden;
  • Informatie wordt automatisch doorgestuurd naar de volgende afdeling;
  • Zakelijke en particuliere klanten hebben online en offline dezelfde ervaring;
  • Eén aanspreekpunt voor alles rondom bedrijfssoftware en e-commerce;
  • Krachtig standaardpakket met een flexibele schil gebaseerd op jullie wensen;
  • Weinig onderhoud nodig, bij een update zijn alle onderdelen gelijk bijgewerkt;
  • Vaste licentieprijs per maand, zonder verrassingen en bijkomende kosten;
  • Cijfers en andere gegevens zijn betrouwbaar en overzichtelijk.

Zitten er ook nadelen aan alles in één systeem? Misschien, als je niet afhankelijk wil zijn van één partij voor alle software. Daarnaast heb je keuze uit minder aanbieders dan bij losse systemen. Het gaat er echt om dat je een goede klik hebt met een aanbieder, zodat je een langdurige samenwerking kunt aangaan.

Whitepaper Alles in één, kan dat echt?

In deze whitepaper lees je:

  1. welke 21 problemen losse systemen veroorzaken;
  2. wat de voor- en nadelen zijn van koppelingen;
  3. welke onderdelen een alles in één systeem moet bevatten.

Gratis whitepaper ontvangen


Whitepaper Alles in een kan dat echt cover

Gerelateerde blogs
11
okt
3 handvatten bij het kiezen van een PIM systeem
10
sep
Hoe omnichannel software het jou 7x makkelijker maakt
6
aug
4 Productinformatie uitdagingen
30
jul
Omni-channel retailing
24
jul
De webshop boekhouding overal en realtime op orde
Nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van ons laatste nieuws!

Meer weten over Logic4 alles-in-één?

Wil je weten welke functionaliteit de Logic4 Commerce Suite bevat? Of welke van onze 3 pakketten het beste bij jouw detailhandel of groothandel past? Vraag dan meer informatie aan en we nemen binnen één werkdag contact met je op.

Zoek door onze site