Verschil maken met kleur
“Een waanzinnig platform met unieke elementen. Voor ons is het een heel goede match.”
Verschil maken met kleur

Verf.nl

Verf.nl kent een rijk verleden. Vakschilder Fabian Kerssens startte in 2006 Budgetverf. Goede vriend Rogier Goed kwam 10 jaar later het bedrijf versterken als managing partner. Sindsdien leiden de twee heren samen het bedrijf. En met succes. Begin 2019 werd Budgetverf.nl omgedoopt naar Verf.nl. Ook stapten ze over van een maatwerk platform naar de webshop en ERP oplossing van Logic4.

In deze case vertelt Rogier over de naamswijziging, hun keuze voor nieuwe bedrijfssoftware, doorontwikkeling en hoe zij het verschil maken in de traditionele verfmarkt.

Branche
Retail
Webshop / Website
verf.nl

“Nodig Logic4 zeker uit als gesprekspartner als je je aan het oriënteren bent.”

Rogier Goed managing partner

Van Budgetverf.nl naar Verf.nl

“Je zou kunnen zeggen dat we oliedom zijn om van naam te veranderen, aangezien Budgetverf.nl enorm goed presteerde”, zei Rogier in een artikel op Twinkle.nl. Toch koos het bedrijf voor een complete huisstijlwijziging. Naam, webshop, logo, kleuren, briefpapier en zelfs de aankleding van het pand werden onder handen genomen. “Als je zoiets rigoureus doet als een naamswijziging, dan moet je zorgen dat je de beste naam hebt. Zo kwamen we bij Verf.nl uit.”

Innovatie in een traditionele wereld

De verfmarkt is een behoorlijk traditionele wereld, volgens Rogier. “Online verkoop wordt langzaam omarmd, maar nog steeds op een behoudende manier. Wij verkopen voor 95% aan consumenten, voornamelijk in Nederland en deels België. Onder groothandels worden nog vaak afspraken gemaakt over regionale bediening die vervolgens de winkels en schilders in deze regio voorzien van verf. Wij denken dat de groep jonge kandidaten die meer aansluit op de online wereld steeds groter wordt. Dat zijn prachtige kansen voor verf.nl.”

Geremd door maatwerk

Budgetverf werkte altijd met een op maat ontwikkeld platform. Ze waren tevreden over de partij die de software voor ze bouwde, maar door aanhoudende groei liepen ze tegen steeds meer drempels aan. Rogier licht toe: “Met hogere omzetten en een snelgroeiend bedrijf moesten we de risico’s goed in de gaten houden. Bijblijven in de wereld van e-commerce kost veel tijd en energie. Denk aan nieuwe functionaliteit, onderhoud van de webwinkel, wensen van Google en wet- en regelgeving. Dat stond continu in de weg om aan de voorkant innovatief te kunnen zijn. Daarom vonden we het beter om de software te beleggen bij een bedrijf waar de continuïteit gewaarborgd wordt.”

“Wij kozen voor Logic4 vanwege de bewezen technologie en prijs, maar zeker ook vanwege de goede klik met de mensen waarmee we om tafel zitten.”

Rogier Goed, managing partner

Meeliften op doorontwikkeling

“We zijn erg gecharmeerd van het alles-in-één van Logic4. Er zijn weinig partijen die het op dit niveau doen”, vertelt Rogier. Waarom de keuze uiteindelijk op Logic4 is gevallen? “Vanwege de bewezen technologie en prijs, maar zeker ook vanwege de goede klik met de mensen waarmee we om tafel zitten.” Ook de doorontwikkeling sprak ze aan. Functies als de kleurkiezer en de btw-knop in de webshop zijn voor Verf.nl gebouwd. “Werken met een eigen ontwikkelaar is flexibel, maar Logic4 is veel robuuster. Het blijft ook groeien. Door de gezamenlijke ontwikkeling met andere klanten zitten er benefits in waar wij op meeliften.”

Software bij één partij

Het vraagt veel vertrouwen om al je processen en systemen onder te brengen bij één partij. “Ja, je neemt risico’s om alles bij één partij neer te leggen,” beaamt Rogier, “maar dat zijn juist vaak de partners die veel rust geven in het proces, waardoor je je veel meer kunt richten op jouw onderscheidend vermogen. Wij kiezen liever voor een systeem dat volledig is en zorgt dat we direct kunnen koppelen met PostNL. Op die manier kunnen we focussen op waar wij echt goed in zijn.”

Whitepaper Alles in één, kan dat echt?

Is het mogelijk om alle processen en systemen bij één partij onder te brengen? Wat zijn de voor- en nadelen van alles-in-één? Lees het in deze whitepaper.

Ontvang whitepaper >

Eerst de achterkant op orde

Het plan van Verf.nl was om eerst het proces helemaal op orde te hebben. Rogier vertelt: “Aan de achterkant moet alles op heel hoog niveau fungeren. Het online afhandelen van transacties, orderverwerking, faciliteren van de webwinkel, dat is gewoon top geregeld in Logic4. Doordat het platform continu conformeert aan standaarden in de markt en eisen vanuit Google, kunnen we ons nu maximaal richten op gave dingen die ons nog unieker maken.”

Onderscheidend in kleur

De afgelopen jaren heeft het bedrijf onder leiding van Fabian en Rogier een enorme aanloop genomen in het proces, e-fulfilment en het nieuwe pand. Ook qua webwinkel zijn ze nu klaar om gas te geven. “Nu wordt nog vooral gekeken naar producten, maar wij willen een onderscheidend kanaal worden in de wereld van kleur. Het was een langgekoesterde wens voor ons om veel meer op innovatie aan de voorkant te zitten. Zo maken we het verschil in de markt.”

Goed geselecteerd team partners

Naast de strakke webshop en bedrijfssoftware van Logic4 is er met diverse partners veel aandacht besteed aan het logo, huisstijl en campagne, SEO en SEA, televisiereclame en commerciële kansen. Als tip voor andere bedrijven geeft Rogier mee: “Oriënteer je ontzettend goed waar jij je op wil gaan focussen en wat je bij andere partijen moet beleggen. Wij hebben nu een goed geselecteerd team aan partners in software, online marketing, huisstijl, media, etc. We zijn ontzettend blij dat we Logic4 in ons team hebben gekozen. Als je als onderneming groeit van klein mkb naar middel/groot mkb, dan moet je Logic4 zeker uitnodigen als gesprekspartner. Het is echt een waanzinnig platform dat unieke elementen heeft. Voor ons was het een heel goede match.”

GEEF OOK KLEUR AAN JOUW WEBSHOP

Ben jij net als Verf.nl toe aan grote stappen vóóruit met e-commerce? En wil je meteen alle backoffice processen op een hoger niveau brengen? Vraag dan een persoonlijke demo van Logic4 alles-in-één software aan.

Zoek door onze site