PRAKTIJKCASE LUTO
Betere serviceverlening door volledig geïntegreerde webshop en backoffice software.
PRAKTIJKCASE LUTO

Luto

Luto Alles voor Kantoor begon zo’n 55 jaar geleden in het centrum van Zaandam, onder leiding van naamgevers Luit en Toos van der Meer. Het familiebedrijf is inmiddels overgenomen door de kinderen en is verhuisd naar een locatie buiten het centrum, waar verspreid over 1.200m² kantoorartikelen, machines en meubels verkocht worden. Daarnaast is verkoop via de webshop steeds belangrijker geworden voor deze kantoorvakhandel.

Branche
Kantoorvakhandel
Webshop / Website
luto.nl

"Dat de webshop en het backofficesysteem bij Logic4 volledig geïntegreerd zijn is heel klantvriendelijk."

Marie-José Goedhart Directeur bij Luto

Verouderd backoffice systeem

Marja Ploegstra, projectadviseur bij Luto, vertelt: “Wij werkten met een echt backofficesysteem, waarin wij zelf niets konden wijzigen. Ook door de zwarte achtergrond met groene lettertjes was het niet meer van deze tijd. Daarnaast hadden we een webshop die niet gekoppeld was aan onze website. De ontwikkelingen zijn zó hard gegaan. Om onze klanten beter van dienst zijn – zeker digitaal gezien – wilden we deze overstap maken.”

Selectiecriteria voor nieuwe bedrijfssoftware

Na zich te hebben verdiept in mogelijke softwarepakketten heeft de directie van Luto ervoor gekozen om verder te gaan met het pakket van Logic4. Het belangrijkste selectiecriterium was daarbij dat het gebruiksvriendelijke software was, zowel voor de interne gebruikers als voor de klanten.

Marie-José Goedhart, directeur van Luto, licht toe: “Voordat we onze keuze maakten, hebben we eerst gekeken bij een collega-vakhandel die al met het systeem werkte. Zo hebben we veel handige informatie gekregen en hoefden we niet zelf het wiel uit te vinden. Dat de webshop en het backofficesysteem bij Logic4 volledig geïntegreerd zijn is heel klantvriendelijk. Ook de Quantore leveranciersconnector is een handige toevoeging. Daarnaast vonden wij het persoonlijke contact met Logic4 heel aangenaam.”

Implementatie binnen 4 weken

Luto is in één keer overgegaan op de nieuwe software. “Het werk gaat gewoon door, dus hadden we geen tijd om er hele dagen aan te besteden. We hebben van Logic4 een training op de werkplek gehad. En van te voren hebben we ‘droog’ geoefend, steeds een kwartiertje of uurtje. Al met al zijn we na 3 tot 4 weken overgegaan op het nieuwe systeem. De rest ging eigenlijk allemaal vanzelf.”

Realtime informatie inzien en wijzigen

Sinds de implementatie maakt Luto geen gebruik meer van andere systemen voor bedrijfssoftware. Ploegstra vertelt: “Ik gebruik het systeem heel veel, qua backoffice. Ik ben heel actief met klantafspraken, notities, wijzigingen in gegevens, enzovoort. In vergelijking met de vorige leverancier is het een groot verschil. Het is zo makkelijk dat we dingen zelf kunnen doen, zoals het toevoegen en aanpassen van speciale prijslijsten voor grote klanten, of het uitlichten van acties in de webshop. De klant kan dat direct zien, dat is het handigst.”

“Als wij orders binnenkrijgen via de mail of de webshop, moesten we dat voorheen allemaal overtypen. Nu staat het direct in het ordersysteem. Dat is super, hartstikke tijdbesparend en je hebt minder foutkans. Ook factureren we nu steeds meer digitaal. Dat zorgt voor minder handmatige acties en een betere serviceverlening aan klanten.”

Wie zijn er betrokken bij het orderproces? Wat is een OMS? En hoe krijg je net als Luto alle orders op orde? Lees het in deze whitepaper!

Download nu >

De belangrijkste voordelen volgens Luto

  • Quantore leveranciersconnector
  • Persoonlijk contact met Logic4
  • Zelf prijslijsten aanpassen en acties toevoegen
  • Niks meer overtypen in andere systemen
  • Betere serviceverlening aan klanten
Meer weten over het overstappen naar Logic4?

Ziet u er tegenop om over te stappen naar een ander softwarepakket? Dat is niet nodig! Wij begeleiden u van A tot Z bij de implementatie. Lees de succesverhalen van onze klanten en stel gerust al uw vragen aan onze consultants.

Zoek door onze site