PRAKTIJKCASE INNOFEET
Logistieke processen stroomlijnen in een organisatie met 45 business units als interne gebruiker/klant.
PRAKTIJKCASE INNOFEET

Innofeet

Innofeet heeft momenteel 45 locaties, voornamelijk in Overijssel en Gelderland. Er zijn 35 mensen in dienst, waaronder 20 podotherapeuten. De 45 locaties zijn onder andere gevestigd in gezondheidscentra en ziekenhuizen. De reden voor deze hoeveelheid vestigingen is dat Innofeet de zorg naar de patiënt brengt en dat zij samenwerken in een keten met andere zorgverleners, zoals huisartsen en fysiotherapeuten. Korte lijnen en lokale contacten zijn belangrijk.

“We helpen mensen met klachten aan de voet, knie, lage rug en heup. Die klachten komen meestal voort uit een verkeerde stand van de voeten en kunnen verholpen worden met podotherapeutische behandelingen. Te denken valt aan inlegzolen, taping, dry needling of wondzorg”, aldus Nicoline Jansen-Meulman, algemeen directeur van Innofeet. “We onderscheiden ons door specialistische voetzorg te bieden. Zo zijn wij bijvoorbeeld de eerste organisatie die gespecialiseerde sport- en diabetespodotherapeut in dienst hebben. Wij behandelen profvoetballers binnen diverse profclubs in Nederland. Maar bijvoorbeeld ook diabetespatiënten. Zo werken wij in ziekenhuizen nauw samen met internisten en vaatchirurgen.”

Branche
Groothandel
Webshop / Website
innofeet.nl

"De webshop is volledig geïntegreerd in de bedrijfssoftware. Daardoor zijn het bestelgemak en de verwerking in de backoffice een stuk vereenvoudigd."

Nicoline Jansen-Meulman Algemeen directeur Innofeet

Criteria voor de bedrijfssoftware

Tot 2011 maakte Innofeet, een bedrijf in de paramedische voetzorg voor midden-Nederland, nog geen gebruik van een logistiek systeem. Algemeen directeur Nicoline Jansen-Meulman vertelt: “Destijds deden alle business units de inkoop voor hun eigen locatie. Om de krachten te bundelen met betrekking tot gezamenlijke inkoop en het logistieke proces beter te stroomlijnen zijn we op zoek gegaan naar een pakket waarmee we dit in één systeem konden onderbrengen.”

Bij Innofeet zijn de aangesloten locaties zowel interne gebruiker als klant. Bij het selecteren van de software was het belangrijkste criterium dan ook dat de interne logistieke processen ondersteund werden. Jansen-Meulman licht toe: “We moesten verschillende bedrijfsonderdelen en locaties erin kwijt kunnen. Andere eisen waren onder andere dat de oplossing web-based is, dat de manier waarop inkoop en verkoop worden geregistreerd overeenkomen met onze manier van orderverwerking, en dat de in de webshop bestelde artikelen naar individuele business units en hun locaties verzonden kunnen worden.”

Volledig geïntegreerde webshop

“De webshop is beveiligd met een inlog en is volledig geïntegreerd met de bedrijfssoftware. Locaties kunnen in de webshop zelf hun bestellingen plaatsen. Denk daarbij aan materialen die in de behandelkamers worden gebruikt, zoals verbandmiddelen, instrumentaria en onderdelen voor podotherapeutische zolen. Door de integratie zijn het bestelgemak en de verwerking in de backoffice een stuk vereenvoudigd.”

Succesvolle implementatie door training

“De grootste uitdaging bij de implementatie was hoe het zou gaan als verschillende business units in één systeem ondergebracht worden. We wilden een deel gescheiden houden en ook een deel overkoepelend in beeld houden. Uiteindelijk was de implementatie een groot succes, want het systeem zorgt voor veel duidelijkheid.”

“Onze medewerkers die met het inkoopsysteem werken hebben een training gevolgd van Logic4. Voor de mensen op de locaties hebben we gebruik gemaakt van de handleiding en is een interne training verzorgd. Vanwege een reorganisatie en de komst van nieuwe collega’s hebben we onlangs een nieuwe training gehad. Zo kan iedereen goed aan de slag met de software.”

Software zorgt voor overzicht en gemak

Naast de webshop maakt Innofeet veel gebruik van de modules voor inkoop, verkoop, orders en voorraadbeheer. “Onze medewerkers zijn enthousiast, vooral omdat het een geordend en logisch systeem is waarin je alles kunt terugvinden. Dat is heel belangrijk. Ook halen we er veel managementinformatie uit. In de rapportages krijg je een goed overzicht over leveranciers, bestellingen, tarieven en leveringen. De software bespaart ons tijd en kosten. Ook kunnen we op deze manier een betere service verlenen richting onze mensen.”

Waarom gekozen voor Logic4?

  • Volledige integratie in één systeem
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding
  • Standaardoplossing, maar maatwerk is ook mogelijk
  • Prettige samenwerking, flexibele partij
  • De mensen zijn vriendelijk, daadkrachtig en klantgericht
Meer weten over het overstappen naar Logic4?

Ziet u er tegenop om over te stappen naar een ander softwarepakket? Dat is niet nodig! Wij begeleiden u van A tot Z bij de implementatie. Lees de succesverhalen van onze klanten en stel gerust al uw vragen aan onze consultants.

Zoek door onze site