PRAKTIJKCASE GEBROEDERS WINTER
De samenhang vinden tussen 'bricks' en 'clicks' in de kantoorvakhandel.
PRAKTIJKCASE GEBROEDERS WINTER

Gebroeders Winter

Om met de ontwikkelingen in de markt mee te gaan moeten ondernemingen de combinatie zien te vinden tussen ‘bricks’ en ‘clicks’, oftewel de shopervaring in de fysieke winkel en in de webshop zo inrichten dat ze elkaar versterken. Zo ook bij Gebroeders Winter, een kantoorvakhandel met 8 vestigingen in Amsterdam en Amstelveen, en een online shop.

Onder leiding van Frans Davelaar biedt Gebroeders Winter (een onderdeel van KantoorExpert) een uitgebreid assortiment kantoorartikelen aan zakelijke klanten en consumenten. “Alles wat je op een kantoor en in een magazijn gebruikt, dat verkopen wij,” aldus Davelaar, “met één uitzondering – automatisering.” Daarnaast verzorgt het bedrijf haar eigen import en logistiek. “Door ons afhandelcentrum en magazijn zijn we niet afhankelijk van een leverancier, maar kunnen we alles zelf oppakken en naar de klant sturen.”

Branche
Kantoorvakhandel
Webshop / Website
gebroederswinter.nl

"We hebben nu vanaf één plek een doordacht inzichtelijk geheel van alle informatie die je nodig hebt; omzet, debiteuren, crediteuren, offertes, eigenlijk alles."

Frans Davelaar Directeur Gebroeders Winter

B2B, B2C en import onder één dak

Veel bedrijven (groothandels, vakhandels, retailers) kiezen ervoor om zich voornamelijk te richten op hun fysieke winkel óf hun webwinkel. Tegenwoordig is dat echter niet meer voldoende om succes te behalen. Directeur Frans Davelaar licht toe: “Een voorbeeld is V&D; die was veel sterker in de winkel dan online. En dat bedrijf is dus nu omgevallen. In de kantoorvakhandel branche is dat niet anders. Je ziet veel grote partijen die via het web verkopen en een aantal partijen die het traditioneel via winkels doen.”

“We hebben het maandelijks over het combineren van online met fysieke winkels. We zoeken de vereniging van sterk zijn op internet en sterk zijn in de winkelstraat, dus de combinatie van ‘bricks’ en ‘clicks’. Klanten kunnen bij ons bestellen via internet en vervolgens afhalen of retourneren in de winkel. Of producten uitproberen in de winkel en vervolgens via internet bestellen. We zoeken constant die samenhang. Dat is een grote uitdaging.”

Meerwaarde creëren voor de klant

Hoe geef je tegenwoordig meerwaarde aan je producten en diensten in een branche waar bedrijven het steeds moeilijker hebben om hun hoofd boven water te houden? Davelaar heeft daar een duidelijke visie op: “In de B2B tak onderscheiden wij ons door niet alleen via internet te verkopen, maar ook nog fysieke locaties te hebben. En daarnaast hebben we eigen specialisten in dienst. In de B2C tak creëren we meerwaarde door niet alleen de hardlopende producten te leveren, maar ook de meer bijzondere artikelen. Op elk gebied in de winkel en de webshop willen we dat de klant goed geadviseerd wordt en een ruime keuze heeft.”

Whitepaper Omnichannel succes

Hoe kun je net als de Gebroeders Winter ervoor zorgen dat alle kanalen worden gecombineerd tot één klantbeleving? Je leest het in deze whitepaper!

Download nu

Software die het beste van twee werelden biedt

Om hun lange termijndoelen waar te kunnen maken, ging Gebroeders Winter op zoek naar een nieuw softwarepakket. Davelaar vertelt: “Aan de ene kant moest het een webshop zijn waarmee we goed voor de dag kunnen komen en aan de andere kant moesten we goede afrekensoftware hebben, zodat de kassa’s in de winkel probleemloos kunnen draaien. We hebben een rondje gemaakt langs verscheidene leveranciers en uiteindelijk bood Logic4 het beste wat wij konden vinden, met name om de prijs/kwaliteitverhouding.”

Volledig geïntegreerde ERP, CRM en e-commerce modules

De medewerkers van Gebroeders Winter maken gebruik van bijna alle functies van de ERP, CRM en webshop software. Daaronder vallen de kassa, complete backoffice, boekhouding en webshop, allemaal volledig geïntegreerd in één systeem. “Al onze medewerkers gebruiken het. Naast Microsoft Word en Excel is Logic4 hét programma waar iedereen dagelijks mee werkt. We hebben nu vanaf één plek een doordacht inzichtelijk geheel van alle informatie die je nodig hebt; omzet, debiteuren, crediteuren, offertes, eigenlijk alles. Daardoor heeft de software ons een prijsbesparing opgeleverd ten opzichte van ons voormalige backofficesysteem.”

Belangrijke pluspunten van Logic4

  • Frequente updates
  • Gratis doorontwikkeling voor alle klanten
  • Profiteren van kennis en kunde van andere ondernemers
  • We konden gewoon doorwerken zonder schaduwdraaien
  • Goede implementatie tegen de afgesproken prijs
Meer weten over het overstappen naar Logic4?

Ziet u er tegenop om over te stappen naar een ander softwarepakket? Dat is niet nodig! Wij begeleiden u van A tot Z bij de implementatie. Lees de succesverhalen van onze klanten en stel gerust al uw vragen aan onze consultants.

Zoek door onze site